Diş Eti İltihabıyla İlgili Bilmeniz Gerekenler

Diş Eti İltihapı Nedir
Diş Eti İltihapı

Diş Eti İltihapı Nedir ?

Diş Eti İltihapı, Gingivisit olarak da bilinen genellikle küçük boyutlu iltihaplarla oluşmaya başlamaktadır. Tedavi olmamanız veya tedaviye geç kalmanız gibi durumlarda; çiğneme, konuşma ve yemek yeme becerilerinizin olumsuz etkilenmesi mümkündür.

Genellikle ağız ve diş sağlığınıza gerekli özeni göstermemeniz, uzun süre dişinizi fırçalamamanız ve diş ipi kullanımını aksatmanız gibi durumlarda diş eti iltihapı kısa sürelerde oluşabilmektedir. Düzenli dişçi kontrolünü aksatmanız, diş fırçalamaya ve diş ipi kullanımına gerekli özeni göstermemeniz halinde, diş eti iltihabı ilerleyerek ağızda birden fazla bölgede yayılım gösterebilmektedir. Müdahale edilmemesi ve ilerlemesi durumunda diş kaybına sebep olabilmektedir.

.

Diş Eti İltihapıyla İlgili Bilmeniz Gerekenler

Diş eti iltihapı, gençlere kıyasen yetişkin bireylerde daha sık görülmekle birlikte; diş kaybının en önemli sebeplerinden biri olarak bilinmektedir. Oluşum bölgesine göre size herhangi bir rahatsızlık vermeyebilir ancak bazı durumlarda ciddi sorunlara yol açabilmektedir.

Basit bir hastalık olarak görülmesine karşın, tedavi edilmemesi ya da gereken özeni göstermemeniz halinde diş kaybına varana kadar çok ciddi ağız ve diş sağlığı sorunlarına yol açabilmektedir.

Diş Eti İltihapı Belirtileri Nelerdir ?

İlk aşamalarda fark edilmesi oldukça güç olan bir ağız ve diş hastalığı olarak bilinmektedir. Bu nedenle, herhangi bir belirti göstermeniz diş eti iltihapı’nın habercisi olabilmektedir. Ancak diş iltihapı’nın ilerlemesiyle beraber gösterdiği belirtiler de hızla artmaktadır.

Diş eti iltihapı’nın en belirgin ve yaygın belirtilerini şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Diş etlerinde aşırı hassasiyet oluşumu,
  • Diş etlerinde meydana gelen kızarıklıklar,
  • Diş etlerinde oluşan belirgin şişlikler,
  • Diş eti çekilmesi,
  • Dişlerde meydana gelen sallanma,
  • Konuşma ve çiğneme esnasında oluşan şiddetli ağrılar,
  • Sıcak ve soğuk yiyecek-içeceklerin tüketilmesi esnasında rahatsız edici hassasiyet oluşumu,
  • Ağızda istenmeyen, rahatsız edici koku.

Diş Eti İltihapı Oluşum Nedenleri Nelerdir?

Diş eti iltihapı kişiden kişiye değişkenlik göstermekle birlikte farklı nedenlere bağlı oluşum gösterebilmektedir. İltihap’ın oluşumunun belli başlı sebeplerini şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Yoğun sigara ve tütün kullanımı,
  • Diyabet hastalığı,
  • Bazı ilaçların kullanılıyor olması,
  • Kırılmış dolguların kullanımına devam edilmesi,
  • Aileden alınan genetik faktörler,
  • Dişlerde meydana gelen yapısal bozukluklar,

Sağlıklı Diş Etinde Olması Gerekenler Nelerdir?

Diş etinizin sağlıklı olması için gereken özellikleri şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Diş etinizin açık renkli olması,
  • Sert ve düz bir diş etine sahip olmanız,
  • Benekli bir dokuda olması,
  • Ağrı ve istenmeyen hassasiyetlerin görülmemesi,
  • Rahatsız edici kanamaların meydana gelmiyor olması.

Diş Eti İltihapı Türleri Nelerdir ?

Diş eti iltihapı başlıca 2 ana türe ayrılmaktadır.

Bunları şu şekilde sıralamak mümkündür:

1. Diş eti plağına bağlı olarak oluşan iltihap: Diş etinde plak oluşumu, belli başlı ilaçların kullanılması ya da düzensiz beslenmeye bağlı olarak oluşabilmektedir.
  2. Diş eti plağına bağlı olarak oluşmayan diş eti iltihabı: Belli bir bakteriye, virüse ya da mantardan dolayı oluşabilmektedir.

Kişiden kişiye farklılık gösteren sebeplere bağlı olarak oluşum gösterdiğinden, tedavinize karar verilirken öncelikli olarak alanında uzman bir diş hekimi tarafından problemin ana sebebi tespit edilmelidir.

Diş Eti İltihapı Tedavisi Nasıl Yapılır?

Diş eti iltihapı rahatsızlığınızın erken aşamalarda tedavi edilmesi, tedavinin olumlu sonuç verebilmesi adına oldukça büyük önem taşımaktadır. Erken teşhis ve akabinde tedaviye başlanması sayesine daha ciddi diş eti hastalıklarının oluşumunun da büyük ölçüde önüne geçilebilmektedir.

İltihapın ilerlemesi halinde diş kaybına sebep olan bir rahatsızlık olduğundan; belirtileri göstermeniz halinde zaman kaybetmeden alanından uzman bir diş hekimine muayene olmanız oldukça büyük önem taşımaktadır.

Tedavinizin başarıyla sonuçlanabilmesi için, ağız ve diş sağlığınıza gerekli özeni göstermeli, rutin diş fırçalamanızı gerçekleştirmeli ve diş ipi kullanımına önem vermelisiniz. İltihap tedavisinde ağız ve diş hijyenine daha fazla önem vermeniz tedaviden alınacak sonuç adına belirleyici olacaktır.

Profesyonel diş eti bakımı, tedavinin en önemli aşaması olarak bilinmektedir. Bu sebeple gerekli olan durumlarda profesyonel diş ve diş taşı temizliği yaptırmanız gerekebilmektedir. Bu sayede dişlerinizde oluşan plaklar, tartarlar ve bakterilere neden olan faktörler büyük ölçüde ortadan kaldırılmaktadır.

Bu aşamaların akabinde, alanında uzman diş hekiminiz tarafından gerekli görülmesi halinde; diş restorasyonları uygulanabilmektedir. Ağzınız ve diş yapınıza uyumlu olmayan protez kullanımı, dişlerinizde mevcut olan yapısal bozukluklar, ve diş temizliğinizi olumsuz etkileyen diğer faktörler bu şekilde rahatça ortadan kaldırılabilmektedir.

Alanında uzman diş hekiminiz tarafından gerçekleştirilen profesyonel ağız temizliği ve bakımı akabinde, size hekiminiz tarafından evde uygulamanız gereken tedavi planı hakkında bilgi verilecektir.

Ankara Diş Kliniği hakkında yapılan yorumları görmek için ve bizden randevu talep etmek için Doktor Takvimi sitesini ziyaret edebilirsiniz. https://www.doktortakvimi.com/fatma-tekin/ortodonti-dis-hekimi/ankara

Denthall Clinic Yararlı Bilgiler

Tüm Blog Yazılarımıza Göz Atmak İster misini ? O halde hemen https://www.denthallclinic.com/blog/ sayfamızı ziyaret edin

Bu web sitesi, yalnızca kişileri bilgilendirmek amacıyla hazırlanmış olup, bu web sitesinde sağlık hizmeti verilmemektedir.

Sitedeki bilgiler hiçbir şekilde hastalıkların tanı veya tedavisinde kullanılmamalıdır. Ayrıca bu sitede yer alan bilgi, uygulama vb. konu başlıklarının bu web sitesinde yer alıyor olması, bu konuların veya başlıkların tamamının veya bir kısmının bizim kliniğimizde uygulandığı anlamına gelmemektedir.

Bu sitede yer alan bazı konular hakkında kliniğimizde hizmet verilmemektedir. Bazı konularda ise hizmet verilmektedir. Bu site bilgi paylaşımı amacı ile düzenlenmiştir. Bu sitede yer alan bazı uygulamalarda bu hizmetin en iyi bizim tarafımızdan verildiğini kanıtlamaz.

Site içeriğinin bu şekilde tanı ve tedavi amacıyla kullanımından doğacak tüm sorumluluk ziyaretçiye, kullanıcıya aittir. Bu siteyi ziyaret eden kişiler bu uyarıları okumuş ve kabul etmiş sayılır. Tıp bilgileri, kullanılan tanı ve tedavi gereçleri hızla değişmektedir. Bir bilgi, yöntem veya gereç çok kısa sürede terk edilebilir. Ayrıca tıpta aynı sonucu almaya yönelik olan, farklı teknik ve bilgiler, değişik uygulamalar olabilir.

Tanı ve tedavide doktorun kişisel deneyimi, yetenekleri belirleyici bir faktördür. DENTHALL PREMİUM CLİNİC bünyesinde yer alan hekimlerin fikir ve görüşleri olduğu gibi aynı konu hakkında farklı görüşlerin de olması mümkündür. Sitedeki bilgiler her gün güncelleştirilemediğinden her bilginin ziyaretçi tarafından doktoruna danışılarak kontrol edilmesi gereklidir. Bu siteyi ziyaret eden kişiler bu uyarıları okumuş ve kabul etmiş sayılır. Bilgilerinize saygı ile arz ederiz.