Sigaranın Dişlere Zararları Nedir

Sigaranın Dişlere Zararı Nedir

Sigaranın Dişlere Zararları Nedir ?

Sigaranın Dişlere Zararları Nedir ? Hepimiz bu soruyu soruyor ama Tütün kullanımına devam ediyoruz. Sigara içmek Türkiye’de önlenebilir en büyük hastalık ve erken ölüm nedenidir.

Sigaraya bağlı büyüyen hastalıkların listesi arasında, sayısız diş sağlığı sorunu da sigarayla bağlantılıdır. En belirgin olanı ağız kokusu ve dişlerde renk değişikliğidir. Daha ciddi olarak, sigara içmek diş eti hastalığı riskinin artması, çenede kemik kaybının artması ve ağız kanseri ile ilişkilendirilmiştir .

Ve hala yaklaşık 42 milyon Türk İnsanı sigara içiyor!

Ancak iyi haberler var. Sigara içen kişi alışkanlığı bıraktığında, sigaranın etkileri neredeyse anında tersine dönmeye başlar. Amerikan Dişhekimleri Birliği’ne göre, yıllarca tütün kullanımından sonra bile, içtiğiniz miktarı azaltmak veya tamamen bırakmak, sağlık risklerinizi, diş eti hastalığı olasılığını hiç sigara içmemiş bir kişininkine düşürecek kadar azaltabilir!

Sigarasız bir hayat düşünebiliyor musunuz? Daha iyi nefes, daha beyaz dişler, daha sağlıklı diş etleri, daha iyi sağlık… hepsi sizin olabilir. Neden bugünü gün yapmıyorsun?

Bize güvenin, dişleriniz ve diş hekiminiz size teşekkür edecek!

Sigarayı Bırakmanız İçin 6 Neden

Sigaranın Dişlere Zararları Nedir ? Diş hekimlerinden oluşan bir grup olarak, sigarayı bırakmanızı şiddetle tavsiye ediyoruz. Neden? Niye?Çünkü…
  • Sigara içenlerde, sigara içmeyenlere göre diş eti hastalığı riski iki kat fazladır. Amerikan Periodontoloji Akademisi’ne göre tütün kullanımı diş eti hastalığının hem gelişiminde hem de ilerlemesinde en önemli risk faktörlerinden biridir.
  • Sigara içmek yalnızca diş eti hastalığı olasılığının artmasıyla ilişkilendirilmekle kalmamış, aynı zamanda diş eti hastalığının tedavisini daha az etkili hale getirdiği de bulunmuştur.
  • Diş eti hastalıkları diş kaybının önde gelen nedenidir.
  • Diş eti hastalığı hamilelik komplikasyonlarıyla ilişkilendirilmiştir.
  • Diş eti hastalığı, kalp krizi, felç, diyabet, osteoporoz, artrit, Alzheimer ve kanser gibi bir dizi ciddi sağlık durumuyla ilişkilendirilmiştir.
  • Ağız, dudak, dil ve boğaz kanserlerinin en az %75’i tütün kullanıcılarında bulunur.
Sizde hemen Sigarayı bırakmak için Sağlık Bakanlığı Halk Sağlık Genel Müdürlüğü sayfasınız ziyaret edin.

Denthall Clinic Yararlı Bilgiler

Bilgilendirme Metni

Bu web sitesi, yalnızca kişileri bilgilendirmek amacıyla hazırlanmış olup, bu web sitesinde sağlık hizmeti verilmemektedir. Sitedeki bilgiler hiçbir şekilde hastalıkların tanı veya tedavisinde kullanılmamalıdır. Ayrıca bu sitede yer alan bilgi, uygulama vb. konu başlıklarının bu web sitesinde yer alıyor olması, bu konuların veya başlıkların tamamının veya bir kısmının bizim kliniğimizde uygulandığı anlamına gelmemektedir. Bu sitede yer alan bazı konular hakkında kliniğimizde hizmet verilmemektedir. Bazı konularda ise hizmet verilmektedir. Bu site bilgi paylaşımı amacı ile düzenlenmiştir. Bu sitede yer alan bazı uygulamalarda bu hizmetin en iyi bizim tarafımızdan verildiğini kanıtlamaz.

Site içeriğinin bu şekilde tanı ve tedavi amacıyla kullanımından doğacak tüm sorumluluk ziyaretçiye, kullanıcıya aittir. Bu siteyi ziyaret eden kişiler bu uyarıları okumuş ve kabul etmiş sayılır. Tıp bilgileri, kullanılan tanı ve tedavi gereçleri hızla değişmektedir. Bir bilgi, yöntem veya gereç çok kısa sürede terk edilebilir. Ayrıca tıpta aynı sonucu almaya yönelik olan, farklı teknik ve bilgiler, değişik uygulamalar olabilir. Tanı ve tedavide doktorun kişisel deneyimi, yetenekleri belirleyici bir faktördür. DENTHALL PREMİUM CLİNİC bünyesinde yer alan hekimlerin fikir ve görüşleri olduğu gibi aynı konu hakkında farklı görüşlerin de olması mümkündür. Sitedeki bilgiler her gün güncelleştirilemediğinden her bilginin ziyaretçi tarafından doktoruna danışılarak kontrol edilmesi gereklidir. Bu siteyi ziyaret eden kişiler bu uyarıları okumuş ve kabul etmiş sayılır. Bilgilerinize saygı ile arz ederiz.